Θεατρική ομάδα από το Λύκειο Νιγρίτας

Θεατρική ομάδα από το Λύκειο Νιγρίτας.

    Μια εξαιρετικά σπουδαία δράση έχουμε στο Λύκειο Νιγρίτας .  Οι μαθητές της Α΄και Β΄ Λυκείου με τη στήριξη και σε συνεργασία με το Λυκειάρχη και τους συλλόγους διδασκόντων και Γονέων και Κηδεμόνων, δημιούργησαν μια θεατρική ομάδα και μάλιστα είναι πανέτοιμοι να δώσουν υπέροχες παραστάσεις. Το Σάββατο 13 Απριλίου στην κεντρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στα ΑΣΤΕΡΙΑ στις 9:00 μ.μ και την Τετάρτη 17 Απριλίου στις 8:30 στο Λύκειο Νιγρίτας. 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: 1η  παράσταση το Σάββατο 13 Απριλίου στις 21:00 το βράδυ στην κεντρική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών《ΑΣΤΕΡΙΑ》
*είσοδος ελεύθερη* .
– Η 2η παράσταση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17 Απριλίου στις 20:30 το απόγευμα στον χώρο του αμφιθεάτρου του Γενικού Λυκείου Νιγρίτας 
*είσοδος ελεύθερη* .
– Η 3η παράσταση θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2019 στον αρχαιολογικό χώρο του αρχαίου θεάτρου στο Δίον Κατερίνης Ν.Πιερίας, όπου έχει δημιουργηθεί ένας θεσμός , στον οποίο κάθε χρόνο συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα, προβάλλοντας αρχαίες παραστάσεις. Φέτος θα συμμετάσχει και το Γενικό Λύκειο Νιγρίτας.

 Πόσα συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτή τη σπουδαία δράση και πόσα οφέλη έχουν να εισπράξουν κυρίως τα παιδιά.

Ο “Ιππόλυτος”, η τραγωδία που θα παίξουν οι μαθητές του λυκείου Νιγρίτας, είναι μια από τις τέσσερις τραγωδίες με τις οποίες ο Ευριπίδης,  Έλληνας τραγικός ποιητής και ένας από τους τρεις μεγάλους διδασκάλους του αττικού  δράματος  στο  αρχαίο  ελληνικό θέατρο, κέρδισε πρώτη νίκη στους δραματικούς αγώνες. Η τραγωδία έχει δύο πρωταγωνιστές, τη Φαίδρα, γυναίκα του Θησέα, και τον Ιππόλυτο, γιο του Θησέα και της Αμαζόνας. Η Φαίδρα ερωτεύεται παράφορα τον Ιππόλυτο και, τρομαγμένη από το ίδιο της το πάθος, αυτοκτονεί αφού πρώτα εκδικηθεί τον Ιππόλυτο διαβάλλοντάς τον με ένα συκοφαντικό γράμμα. Η ανακάλυψη του γράμματος οδηγεί στην τραγική κατάληξη του έργου, καθώς ο Θησέας εξορίζει και καταριέται το γιο του. Ο Ευριπίδης οικοδομεί την τραγωδία πάνω σε μια σειρά από έντονες αντιπαραθέσεις των προσώπων, πίσω από τις οποίες προβάλλει η θεμελιώδης αντίθεση Αφροδίτης-Άρτεμης.

 Το θέατρο και η ενασχόληση των παιδιών με την τέχνη του θεάτρου τα βοηθά να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Η θεατρική αγωγή στους εφήβους, συμβάλλει σημαντικά στη συνολική μόρφωση και εκπαίδευση τους και προσφέρει ποικιλία γνώσεων.

Πρώτα απ’ όλα τα παιδιά μαθαίνουν να ζουν σε ομάδα, να σέβονται τα μέλη που την αποτελούν και να βρίσκουν τον καλύτερο τρόπο να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Με αυτό τον τρόπο ενισχύονται οι ικανότητες τους για συνεργασία και επικοινωνία. Τα παιδιά μαθαίνουν να συζητούν τις ιδέες τους, να τις μοιράζονται, να διαπραγματεύονται, να ακούν τους υπόλοιπους και να κάνουν πρόβα για να γίνουν καλύτεροι. Επιπλέον έρχονται αντιμέτωπα κάθε φορά με κάθε λογής δυσκολίες και προβλήματα και καλούνται να βρουν άμεσες λύσεις.

Επίσης, το θέατρο και οι πρόβες διδάσκουν στα παιδιά την πειθαρχία. Για να επιτευχθεί ο στόχος μια ομάδας χρειάζεται δουλειά, εργασία, υπομονή. Αυτό μπορεί να το καταφέρει κανείς μόνο με την απαραίτητη πειθαρχία και εργάζεται για την επίτευξη του κοινού στόχου. Με την πειθαρχεία τα παιδιά αποκτούν τον έλεγχο του εαυτού τους, γεμίζουν αυτοπεποίθηση, ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους και με τον καιρό μαθαίνουν να εμπιστεύονται τις ικανότητές και τις δυνάμεις τους.
Η θεατρική αγωγή ενισχύει επίσης τη συγκέντρωση και την ποιότητα της προσοχής του παιδιού. Το θέατρο είναι ένας συνδυασμός πολλών λειτουργιών που πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή ταυτόχρονα. Το μυαλό, το σώμα και ο συναισθηματικός κόσμος λειτουργούν την ίδια στιγμή με στόχο να επικοινωνήσουν με τους άλλους στη σκηνή αλλά και με το κοινό που παρακολουθεί. Είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία που χρειάζεται πολλή πρακτική εξάσκηση και συγκέντρωση.
Οι μικροί θεατρόφιλοι επιπλέον μαθαίνουν να εκτιμούν την αισθητική και να εξερευνούν νέες διαδρομές, τους δίνεται κίνητρο να ερευνήσουν, να γνωρίσουν να ψάξουν και να μην έχουν έτοιμη τροφή για γνώση. Ποιήματα, μύθοι, θεατρικά έργα, μουσική, ζωγραφική χορός κι όλα αυτά με τα οποία έρχονται σε επαφή τους ανοίγουν νέους ορίζοντες και αλλάζουν τον τρόπο που βλέπουν τα πράγματα. Τους δίνεται η ευκαιρία να αποκτήσουν μεγαλύτερη κατανόηση για τη ζωή και τον κόσμο. Και όλα αυτά όχι με βαρετό τρόπο. Αλλά με έντονο ενδιαφέρον, χαρά κι ενθουσιασμό. Τα θετικά συναισθήματα που νιώθει το παιδί μέσα από την επαφή του με το θέατρο είναι ο οδηγός του για μια καλύτερη ζωή. Μειώνεται το άγχος, αυξάνεται η στοργή για τους ανθρώπους και τα συναισθήματα ζωντανεύουν.

Κι επειδή δεν παύει να είναι μια μορφή τέχνης χρειάζεται φαντασία. Δημιουργικότητα, νέες ιδέες και καινοτόμες λύσεις έχουν την θέση τους στην τέχνη του θεάτρου και η αλήθεια είναι πως βγάζουν το παιδί από το στενό τετράγωνο κουτί επιτρέποντας του να είναι δημιουργικό και να χρησιμοποιεί την κριτική του σκέψη. Όπως έχει πει και ο Αϊνστάιν η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση.

Προτρέψτε τα παιδιά να γνωρίσουν το θέατρο. Τι καλύτερο από το να τα βλέπετε γεμάτα ζωντάνια, ενθουσιασμό και με ένα τεράστιο χαμόγελο δημιουργίας στα πρόσωπά τους;

Advertisements

G. Panseraikos

www.panseraikos.gr me ena r όπως Γιάνης με ένα ν. Ένα νέο ιστολόγιο στον αέρα που σκοπός του είναι ΟΧΙ να καλύψει το «κενό» αλλά να βάλει ένα λιθαράκι στην πολιτιστική, αθλητική, Life - Hot ενημέρωση. Τα πάντα για Sports, culture, Art, Life, Hot και πολλά άλλα. Σέρρες Μακεδονία Ελλάς Serres Makedonia Ellas GR panserraikos Πανσερραϊκός

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.